esmaspäev, 28. november 2011

Kivikesed

Savi,

hambahari,

akrüülvärv...

...ja mis seal salata - Marre fimo-lakk.

Ma olen juba varemalt ka siin avaldanud rahulolematust teemal savi ja selle lakkimine. Üldiselt on tunne viimasel ajal, et polümeersavist voolimine - või pigem voolitu lõplik viimistlemine - minu käes ei õnnestu. Tegin suvel päris mitu asja, mis on praegu karbis kirjaga "recycle" - kuigi ma ei kujuta eriti ettegi, mis neist niiväga teha saabki enam, kui nad juba korralikult untsus on...

Sestap ma proovisin vahelduseks materjali, mil nimeks voolimismass. See on see õhu käes kuivav "savi", mis tegelikult tundub voolides pigem nagu pasta. Kui polümeersavi on rohkem nagu plastmass, siis see voolimismass tõepoolest tundub savilk kuidagi. Ehetega see materjal enamasti minu peas ei seostu... Ehkki kui nüüd aus olla, siis oma esimese saviripatsi tegin ma ka sellest - aastal 2001... vist...

Need kõrvarõngad on "esimesed pääsukesed", kuid lakkimisjärge ja konksusid ootavad veel mõned katsetused.





Pruunid laigud tagaküljel õpetavad, et värvimis- ja lakkimistööde aluseks ei maksa kasutada paberit, mis kleepub kinni ja mida pärast maha ei saa ilma ehet kahjustmata.

3 kommentaari:

  1. Väga mõnud tekstuurne pind. Ning mu meelest sellised graniidi-kivikesi oleks päris lahe kõrvas kanda. :)

    VastaKustuta
  2. Mõnusalt naturaalse olemisega ju :)

    ... ja mis puudutab polümeersavi viimistlemist, siis see õnnestub küll...enamasti aga kulub päris (loe liiga) palju aega. Mul on lihvimata-poleerimata-lakkimata juppe päris mitu karpi oma õiget aega ootamas. Ideaalselt kauni naturaalselt läikiva tulemuse valem = vett&dry liivapaberid nr. 400, 600, 800, 100, 1200 + satiinrätt + käsitrell isetehtud "puffiga"! Aga aega kulub mehemoodi ja kätele on ka paras koormus.

    Ja lakkida soovitan korraliku kahekomponentse vesialuselise polüuretaanlakiga. Minu lemmik on Synteko Pro 90 põrandalakk (olemas matt, satiin ja läikiv lakk). Ostsin saunapõranda lakkimiseks aastaid tagasi ja siiani jagub, 2 kihti hea, 3 - ideaalne :=)

    VastaKustuta
  3. Maarit - Aitäh!

    Leina - museas ma ei hakka salgama ka, et tegelt ma olengi laisk. Ma tavaliselt ei viitsi kogu helmest üle lihvida isegi mitte vaid ainult "karvase" osa, kuid minaurust isegi selisel juhul ei tohiks lakk muutuda kleepuvaks...

    Aga ma teen su kommentaaist nüüd omale meelespea :P. Kunagi hakkab veel šedöövreid tulema ;-)

    VastaKustuta

Teie kommentaarid teevad mulle rõõmu ja kui vähegi võimalik ma ka vastan neile!